Kaikissa kaasupullojen ajoneuvokuljetuksissa on noudatettava seuraavia perusturvallisuusvaatimuksia:
Kuljettajalla on oltava asianmukainen seuraaviin asioihin liittyvä koulutus:
Kuljetettaviin tuotteisiin liittyvät vaarat
Kaasupullojen turvallinen käsittely
Toimenpiteet hätätilanteissa ja palonsammutusvälineiden käyttö
Kaikki koulutukset on dokumentoitava ja niihin liittyvät asiakirjat on oltava sekä työntekijällä että työnantajalla.
Täydennyskoulutusta on järjestettävä säännöllisesti ja siinä on huomioitava muuttuneet viranomaisvaatimukset.
Koulutustaso on varmistettava aina työpaikan vaihtumisen yhteydessä.
Kaasupulloja kuljetetaan avoimella lavalla. Jos tämä ei ole mahdollista, kuljetustilan riittävästä ilmanvaihdosta on pystyttävä huolehtimaan. Myrkyllisiä kaasuja ei saa kuljettaa suljetussa tilassa, ellei tilaa ole erityisesti suunniteltu tätä käyttötarkoitusta varten. Lisätietoja on EIGAn ohjeissa.
Kaikissa kaasupulloja kuljettavissa ajoneuvoissa on oltava kahden kilon jauhesammutin moottorin ja matkustamon tulipalojen sammuttamiseksi.
Pulloventtiileiden on oltava kiinni kuljetuksen aikana eikä pulloihin saa olla kytkettynä laitteita.
Pullot on kiinnitettävä kunnolla eivätkä ne saa ulottua ajoneuvon lavan sivujen tai päädyn ulkopuolelle.
Kaikissa Linden (ent. AGA) kaasupulloissa on etiketit, joiden sisältö on kulloinkin voimassa olevien määräysten mukainen. Etikettejä ei saa irrottaa tai peittää.
Jos kuljetuksen aikana on syytä epäillä kaasuvuotoa, pysäytä ajoneuvo turvalliseen paikkaan ja ota yhteys Lindeä (ent. AGA)n. Jos kyseessä on hätätapaus, soita hätäkeskukseen.
Näiden yleisten vaatimusten lisäksi saatetaan tarvita erikoislupa, mikäli kuljetettava kuorma ylittää tietyn rajan. Kuljettajan vastuulla on tietää, edellyttääkö kuorman kuljettaminen erityislupaa.
Kaasupullojen siirtäminen asiakkaan tiloissa tulee suorittaa yhtä huolellisesti kuin yleisillä teillä. Pullot on kiinnitettävä huolellisesti kuljetuksen ajaksi. Mikäli niitä kuljetetaan pakettiautolla, tarvittavista varotoimista on huolehdittava, jotta kuljettaja ei pääse vuototapauksessa hengittämään kaasua