Teräsrakenteet valmisti saksalaiseen Donges-yritysryhmään kuuluva Normek Oy Oulussa, Naarajärvellä ja Alavudella. Koska tontti Helsingin keskustassa oli hyvin ahdas, rakenteet valmistettiin mahdollisimman pitkälle konepajoissa, ja nostettiin auton lavalta suoraan paikalleen asennettaviksi.
Normek toimittaa teräsrakenteita 28 000 tonnia vuodessa. Toimitukset Oodiin eivät olleet tästä kymmentä prosenttiakaan, mutta silti Parkkinen pitää sitä poikkeuksellisen suurena työnä. “Ei niinkään tonneissa kuin tunneissa.”
Hitsausmäärä kasvoi suureksi, koska materiaalivahvuudet olivat poikkeuksellisia. Kaarien alaosissa käytettiin jopa 120 mm levyä. “Eihän tällaisia paksuuksia käytetä silloissakaan”, Parkkinen sanoo. Raskaimmat rakenteet kuten kaaret ja kaarien päätykotelot valmistettiin Normekin Oulun konepajalla. Kaaret kuljetettiin paikalle neljänätoista lohkona – seitsemän kumpaankin kaareen. Kaariin käytettiin yhteensä 800 tonnia terästä.
Kaarien alle kumpaankin päähän rakennettiin 63 neliömetrin kokoiset teräksiset pohjaelementit, joista kumpikin painaa sata tonnia.