Uusi projekti modernimman moottoripyörän parissa. Pohjana on Yamaha MT-09.
”Pidämme rajojen siirtelystä, jotta emme kopioi itseämme. Se on selvää. Venytämme mielellämme raameja. Siinä olemmekin oikein hyviä. Tuotteesta ei tule ’yliampuva esittelypyörä’, vaan yritämme tehdä jotain muuta,” he kertovat seuraavasta projektista. He eivät voi täysin paljastaa, mitä he tekevät, mutta katsottaessa pyörää heidän edessään he voivat kertoa jotain työtavastaan. ”Yritämme saada asiat loksahtamaan paikoilleen noudattaen joitakin yksinkertaisia pelisääntöjä moottoripyörien linjoista. Teemme pyörän parissa töitä ”livenä”, siis täysin visuaalisesti, Nicholas kertoo, ja jatkaa: ”Kuten teemme tälläkin hetkellä ja siten näemme pyörän linjat. Kaikkihan olisi toki helposti tehtävissä suunnitteluohjelmalla, mutta niissä tehdyt suunnitelmat eivät varmuudella toimi oikeasti. Kun kyseessä on Yamahan kaltainen jättiläisyritys, voisi kuvitella, että pojat olisivat saaneet runsaasti ohjeita, mutta he saivatkin luvan leikkiä. Tavallisesti asiakas ei päätä kaikkea.
Moottoripyörää rakentaessa voi kaiken intohimon ja osaamisen päästää irti. Työ on kompromissitonta ja kunnianhimoista, jolloin voi olla hieman vaikeaa kuunnella asiakkaan toiveita. ”Se on kuitenkin asiakkaan moottoripyörä, eikä meille sallita taiteellista vapautta. Olemme kuitenkin vain pieni paja. Asiakkaalle on tärkeää, että pystymme samanaikaisesti pitämään kiinni yhtenäisyydestämme. Voisin sanoa, että päätämme itse 70–80 % ja asiakas loput”, Per kertoo. ”Näinpä olemme olleet myös hieman snobeja”, hän sanoo, ja nauraa.